Pages

Google+ Followers

Thursday, 3 January 2013

suka-suka meluah rasa hati

Bismillah......Assalamualaikum,
 Semenjak sebulan lepas,aku asyik survey produk2 kecantikan, hiasan uma n pakaian2 je..sdg terpengaruh dgn kecantikan..blum tau lg klu ak bli produk 2 sesuai utk ak..lg 1,blum tau lg ak akn konsisten pkai produk2 tu..hahaha,keinginan nk cntik mmg ada,tp mls..cner 2?

Terbaru ni,aku tengok pengaruh produk kolagen mmg sgt hebat..mne2 je mesti ada produk berasaskan kolagen..tp aku lebih tertarik pada produk2 asli..kt ats 2 ada gmbr PURE MARINE COLLAGEN.yg ni Gred AAA..haha,cm bateri plak kn ada 'AAA' 2.

Kolagen ni bkn utk org2 yg nk cantik je tau..tp ia juga ada nilai2 perubatan.
KHASIATNYA PULA:
  • Terkenal untuk kecantikan kulit dan ubat diet 100% semula jadi
  • Melancarkan kitaran darah
  • Mencantikan kulit agar lebih putih dan tegang tanpa jerawat
  • Melambatkan penuaan dan melangsingkan badan
  • Iodine yang terdapat di dalamnya mampu memperbaiki fungsi kelenjar thyroid sekaligus mencegah masalah Goitre iaitu kelenjar thyroid membengkak
  • membantu menurunkan kolestrol dalam tubuh 
  • Membantu merawat gastrik.
  • Bertindak sebagai Antikulat dan Antibakteria.
  • Membantu menormalkan tekanan darah tinggi dan kencing manis
  • Memberi tenaga dan menguatkan sistem tubuh.
  • Membantu merawat penyakit gout.
  • Memberi tenaga dan menguatkan sistem tubuh.
  • Menguatkan tulang dan sendi.
  • Meningkatkan sel rawan dan otot.
  • Mencegah kanser
  • Merawat Anemia.
  • Menyerap lebihan garam dalam tubuh(lumpuh).
  • Melicin dan menegangkan kulit serta payu dara (anti penuaan)
  • Memulihara sel-sel kulit mati
  • Menpercepatkan penyembuhan luka
  • Membersihkan tubuh dari reaksi radikal bebas
  • Melancarkan sistem metabolisme
  • Memulihara usus kecil (sembelit)
CARA PENYEDIAAN:

  • Basuh kolagen mentah, ramas2 seperti basuh beras 3 kali 
  • Rendam kolagen mentah yang telah dibasuh semalaman 
  • Buang air rendaman tadi dan basuh sekali lagi 3 kali; toskan 
  • Campur dengan 2.5 liter air kosong ke dalam periuk untuk direbus 
  • Masak dengan api yang perlahan dalam 30-45 minit. Kacau sehingga hancur..
  • Biarkan ia sejuk sebelum diletakkan ke dalam bekas bertutup dan disimpan dalam peti ais 

CARA MAKAN:

  • Waktu terbaik ambil semasa perut kosong (selepas bangun tidur – sebelum sarapan & sebelum masuk tidur) 
  • Ambil 3 sudu besar dan masukkan ke dalam gelas - lebih elok dimakan begitu saja tp ada rasa laut sikit…
  • klu nk sedap,blh la campur dgn jus buah-buahan atau perisa yg digemari 
  • Sebelum mkn  tu baca Bismillah & Selawat =) 
  • boleh juga dijadikan sebagai masker 
  • Satu bekas tu boleh makan untuk 4 minggu..collagen ni tahan lama sebab ianya anti bakteria.

PERINGATAN!

  • Org yang nak cantik & sihat je blh minum
  • ibu mengandung - kulit baby jadi cantik (untuk kandungan 4 bulan keatas shj) 
  • ibu rasa bertenaga & tak mudah letih
  • ibu menyusu pun boleh juga.collagen ni tinggi mineral
  • kanak-kanak yang berumur 2 tahun ke atas
  • wanita selepas bersalin tidak digalakkan makan rumpai laut hingga selepas 2 bulan bersalin,anda boleh consume semula..
ada keluar dalam rancangan nona 20 mei 2012. boleh tgk kat tonton... 
boleh gugel di youtube type 

100 % PURE MARINE COLLAGEN @ IBU KOLAGEN ASLI !! (NONA 20 MEI 2012)

Cara2 nya:
  • Selepas cologen direbus, tapiskan terlebih dahulu
  • Sisa tapisan digunakan untuk membuat masker dan air untuk diminum
  • Bersihkan muka terlebih dahulu
  • Sapukan pada muka dan leher (rasa sejuk & lembab)
  • Tunggu hingga masker kering atau dalam 30 minit
  • Basuh muka dengan air suam sehingga bersih
  • Bersihkan muka. Anda akan rasa kulit lembab, gebu, cerah & tegang walaupun dengan pemakaian masker yang pertama kali